Jangan Asyik Prasangka. Tanyalah!

Assalamualaikum,

Kehidupan kita ni adakalanya turun  naik. Adamasa macam menurun dan merundum, ada masanya menaik. Masa tengah naik jangan sombong dan meninggi hidung. Nanti bila masa kehidupan kita di tahap menurun suhunya, tak ada pulak orang nak tolong..

Kadangkala dalam kehidupan kita ni, especially orang melayu kita ni lebih banyak suka buat tanggapan dan anggapan sendiri. Nak Tanya takut. Kononya tak nak kecikkan hati orang yang kita tengah salah anggap tu. Tapi kalau kita tanya samada betul atau tidak perkara yang kita anggap betul tu pada si Polan yang kita duk syak wasangka tu,kan senang. Terjawab semua persoalan. Macam mana kalau kita dok anggap jer da pas tu jatuh hukuman sendiri, Tup tup anggapan kita pada si polan tu sebenarnya salah. Huh dosa korang…

Hidup di muka bumi ALLAH ni, kita tak boleh nak berseorangan. Asyik fikir diri sendiri sahaja. Hidup ini juga tidak akan gembira selalu.Ada masa suka, ada masa duka. Tapi ingat, setiap ujian kegembiraan atau kedukaan yang Allah beri itu, adalah petanda Allah masih sayang pada kita. Samada kita sedar dengan tidak sahaja.

Semoga kita akan dapat beroleh keberkatan dari Allah sepanjang kehidupan pinjaman kita di muka bumi Allah ini.

Mood:  Sunyi!

Salam kasih,

 

 

 

Leave a Reply


logo
Baby & Me Facebook Fan
Zatul Ramzi On Twitter



logo
I Can Teach My Child
Dila
Tags
Calender
July 2019
M T W T F S S
« Mar    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Disclaimer

1. Declaration of most of the articles are written and owned by blog owner based on the blog owner knowledges in lactation, breastfeeding and also based on personal experience. If you have any hesitation in any article or fact, please email blog owner
for confirmation or for correction. Please do not use all the articles without permission. Please email blog owner ; Zatul Hijanah Ramzi via zatul@babynme.com.my to do so.

2. Declaration of maybe some articles are copy from others website/blog. Blog owner; Zatul Hijanah Ramzi is not liable to legal action if the facts contained in the articles either taken from other blogs are wrong or miss fact.

3. Declaration of image(s) (exclude general picture from google and friends) are the personal property of the blog owner; Zatul Hijanah Ramzi.

4. Declaration of image usage including all family & personal's image(s) (exclude general picture from google) is strictly prohibited without the written consent of the blog owner; Zatul Hijanah Ramzi. Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image.

5. Declaration of editing or removing the watermark on image(s) is strictly prohibited and automatically qualifies as breach of intellectual property of the blog owner; Zatul Hijanah Ramzi. Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image.

6.Declaration if any inappropriate comments will not be approved or discarded at the discretion of the blog owner. Its a blog owner right to do so.