Feel The Experience
Salam,
Sihat? emm..Saya 2, 3 hari ni kurang sihat. Anak-anak diserang selsema, maka saya juga terus berjangkit tanpa berlengah. Terus selsema + demam. Nasib baik anak-anak hanya selsema. Semalam, saya dihantar ke Customer Service Department tempat saya bekerja untuk program ‘Feel The Experience’. Rasa bagaimana menjawab telefon cam Customer Service kat CELCOM, TELEKOM, TNB , DIGI, SYABAS, etc la yang ada berkait rapat dengan customer/consumer. Seronok juga. Nasib baik tak ada yang maki hamun petang semalam.
Oleh kerana pengalaman itu, sekarang saya sangat tabik kepada mereka yang sanggup bekerja di Customer Service sebab memang mencabar dan perlu terlekat di kerusi selama 8 jam dan menjawab berpuluh panggilan daripada orang ramai dan juga bersedia untuk dimaki pada bila-bila masa. Lepas ni bila saya call CELCOM/DIGI call centre, sure saya akan cakap lebih lembut. Selama ni memang dah lembut dah tapi nak lebih gemalai jer lagi lepas ni.. Kadang-kadang kalau marah dengan service lembab tu, adat la tapi lepas ni, saya paham sangat dah la. Mana nak jawab call, mana nak update rekod, nak masukkan data baru. ishkk..memang terror dan kuat semangat + berdisplin la dia orang ni.. KPI derang dikira daripada kecekapan dan kepantasan serta cara handle call daripada customer..
Huhuhu..Memang sah saya tak leh bekerja di bidang ini.. Takuttt..Takut tak leh kawal perasaan bila kena maki hamun..
Salam,
